17 marca 2018 w Centrum Nauki Eksperyment odbył się pierwszy hackathon z serii „Balthaton. Hackathons for Baltic Museums” – gdzie programiści, graficy oraz wszelkie inne osoby zainteresowane nowoczesnymi technologiami miały szansę wziąć udział w niezapomnianym projekcie, by stworzyć specjalną aplikację mobilną dla jednego z partnerów wydarzenia: Centrum Nauki Experyment lub Akwarium Gdyńskiego.

    Zwycięzcami została drużyna „Łysych Jadowitych Węży”, w której skład wchodziły cztery osoby na pięć z zacnego gronu Studentów Politechniki Gdańskiej – Wiktoria Jabłońska, Michał Błociński, Adam Białobrzewski oraz Przemysław Petka. Szczególnym gościem w zespole była Agnieszka Górska, nie będąca studentką gdańskiej Politechniki. Wężowa Aplikacja dla Akwarium Gdyńskiego zachwyciła jury i publiczność, jak również zyskała uznanie jako najlepszy projekt wśród przygotowanych w ciągu 24 godzin innych prac konkursowych.

    Wiktoria Jabłońska jest studentką Automatyki i Robotyki na Wydziale EiA – na co dzień zajmuje się programowaniem, jednakże tym razem postanowiła wesprzeć swoją drużynę zdolnościami artystycznymi, projektując pikselowe grafiki do aplikacji. Dodatkowo była odpowiedzialna za prezentację dotyczącą aplikacji. Swój wolny czas poświęca również na aktywną działalność w Samorządzie Studenckim.

    Agnieszka Górska jest z zawodu grafikiem. Obecnie rozwija się w kierunku front-endu. Pasjonuje się zagadnieniami UX i UI.

    Przemysław Petka jest nie tylko studentem, ale również programistą Androida. Interesuje się automatyzacją procesów wytwarzania oprogramowania, sieciami i SpaceX.

    Michał Błociński to absolwent Politechniki Gdańskiej, kierunku Informatyki Stosowanej na Wydziale FTiMS. Uwielbia brać udział w ciekawych projektach i pracować nad kreatywnymi rozwiązaniami. Podczas Balthatonu zajmował się zarządzaniem zespołu oraz programowaniem.

    Adam Białobrzewski, podobnie jak Michał, jest studentem Informatyki Stosowanej na Wydziale FTiMs. Był jednym z programistów, który pracował nad linijkami kodu podczas konkursu.

    Głównym atutem stworzonego programu była prosta i intuicyjna nawigacja, która odpowiadała na konkretne potrzeby Akwarium oraz nie wymagała żadnego wysiłku od użytkownika. Wszystko miałoby się opierać na technologii beaconów – na ich podstawie aplikacja sama by określała swoją pozycję i prowadziła w odpowiednim kierunku.

    By jeszcze bardziej uprzyjemnić oraz uatrakcyjnić wizytę, zespół postanowił wykorzystać elementy rozszerzonej rzeczywistości oraz grywalizacji – zgodnie z założeniami odgórnie narzuconymi przez organizatorów konkursu. Szczególną uwagę zwrócił na siebie koncept wirtualnej waluty, zwanych Rybkoinami – w zamian za poprawnie wykonane zadania i odgadnięte zagadki, użytkownik mógł zbierać monety, by następnie móc je wykorzystać i wymienić na atrakcyjne nagrody w sklepiku.

    Prócz przeniesienia pomysłów do komputera, była również wymagana prezentacja na scenie.

    Prototyp aplikacji można obejrzeć na stronie: behance.net.

    Hackathon był częścią projektu „BalticMuseums: Love IT!”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Południowy Bałtyk. Wydarzenie w Gdyni było pierwszym spotkaniem z cyklu eventów na terenie całej Europy.

    Politechnika Gdańska aktywnie brała udział w promowaniu Baltathonu wśród studentów, jednocześnie będąc oficjalnym partnerem medialnym wydarzenia.

    Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

    fotografia: Weronika Podlesińska

    Opublikowano: wtorek, 27 Marzec 2018 | w kategorii Konkursy, Sukcesy

    Używając naszą stronę akceptujesz politykę cookies. więcej informacji

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close