W dniach 5-7 maja w Węgierskim mieście Eger odbyły się zawody Aventics Pneumobil 2016 których uczestniczyli reprezentanci Koła Naukowego Mechanik. Ich ekipa wystartowała w zawodach z dwoma pojazdami. Zostali oni podzielni na dwa teamy, z których każdy zajmował się konkretnym pojazdem. Pierwsza drużyna – PG Power – pracowała w tym roku nad pojazdem, z którym byli na zawodach w zeszłym roku. Druga drużyna – Torpedo – budowała natomiast nowy pojazd na tegoroczną edycję zawodów.

    Poniżej przedstawiamy relację jednego z uczestników Pneumobil 2016.

    Dzień pierwszy: Na miejsce dojechaliśmy poprzedniego dnia wieczorem, więc z samego rana udaliśmy się na arenę zawodów. Na miejscu zarejestrowaliśmy się a następnie złożyliśmy pojazdy, które były rozkręcone na potrzebę transportu. Najważniejszym punktem dnia była kontrola techniczna, na której sprawdzano, czy pojazd jest sprawny i czy spełnia wymogi bezpieczeństwa. Obie drużyny pomyślnie przeszły przez ten etap i zostały dopuszczone do zawodów. W ciągu dnia dopracowywaliśmy jeszcze nasze pojazdy i kalibrowaliśmy elektronikę.

    Dzień drugi: Tego dnia miało miejsce oficjalne otwarcie zawodów. Wszystkie drużny z pojazdami przeszły przez miasto w uroczystej paradzie, natomiast w centrum miały miejsce różne pokazy. Po przemarszu, wieczorem odbyły się kwalifikacje do Long Distance Race – wyścigu, w którym na jednej butli gazu trzeba przejechać jak najdłuższy dystans. Warunkiem dopuszczenia do tego wyścigu było przejechanie 3 okrążeń nie zużywając przy tym zbyt dużo powietrza. Obu ekipom udało się pomyślnie przejść przez kwalifikacje.

    Dzień trzeci – najważniejszy dzień zawodów: Poranek zaczęliśmy kwalifikacjami do Arcade Race (slalom). Ich ukończenie było konieczne, aby zostać dopuszczonym do tego wyścigu. Obie drużyny poradziły sobie z tym wyzwaniem bez problemu,. Następnym punktem programu był Long Distance Race. Oba pojazdy wystartowały i ukończyły ten wyścig, jednak z racji tego iż jesteśmy nastawieni bardziej na sportowe osiągi nie zajęliśmy tutaj wysokiej lokaty. Wyniki obu pojazdów były podobne i oscylowały w granicach niecałych trzech kilometrów. Później przyszedł czas na Arcade Race. Całość składała się z trzech rund kwalifikacji: najpierw przechodziło 18 drużyn, później 6, a na koniec 3 drużyny  no i oczywiście finał. PG Power w pierwszej rundzie zajęło 5 lokatę. Warto wspomnieć, że 100 m przed metą pękł łańcuch, dlatego straciliśmy kilka sekund. W kolejnej rundzie przez małą usterkę nie mogliśmy wystartować w czasie. Po jej usunięciu organizatorzy nie dopuścili nas by spróbować jeszcze raz. Torpedo również zakwalifikowało się do kolejnej rundy jednak przez awarię nie startowało dalej. Ostatnim wyścigiem zawodów był Acceleration Race (najlepsze przyspieszenie). PG Power mimo dużych szans w tej konkurencji nie dało rady ukończyć wyścigu. Powtórnie, tym razem jednak na starcie, pękł łańcuch. Torpedo natomiast ukończyło wyścig z całkiem niezłym wynikiem. Niestety nie na tyle by stanąć na podium. Był to ostatni dzień, który kończył się ogłoszeniem wyników i uroczystym zamknięciem zawodów.

    Podsumowując całość musimy przyznać, że mieliśmy sporo pecha. Dały o sobie znać też pewne niedopracowania w konstrukcji. Oba pojazdy mimo wysokich możliwości i realnych szans nie stanęły na podium. Jesteśmy jednak pewni, że jeśli dopracujemy to, z czym mieliśmy problemy teraz, w kolejnej edycji zawodów będzie lepiej. Po zawodach pozostał duży niedosyt, ale nie poddajemy się i walczymy dalej.

    Opublikowano: poniedziałek, 16 Maj 2016 | w kategorii Newsy, Relacje

    Używając naszą stronę akceptujesz politykę cookies. więcej informacji

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close